Rady k Tai-Chi cvikům

Uvolnit svaly
Důležité je mít uvolněné svaly nejen na krku a na zádech, ale pokud možno všude. Speciální cviky na záda a krční páteř pomáhají uvolnit veškeré nežádoucí napětí v těle.

Uvolnit hrudník
Napjatý hrudník způsobuje napětí a stres v ramenou, tím pádem i v páteři, a to způsobuje, že Vás bolí záda a krční páteř.

Váha ve středech chodidel
Váha by měla být rozložena mezi středy chodidel a horní části stehen, jinými slovy by měl být vyvíjen co nejmenší tlak na kolena.

Cvičit je třeba pravidelně
Pravidelné cvičení Tai Chi pomůže předcházet bolestem zad, krční páteře, kloubů a jiných částí těla.

Vyhledejte zkušeného instruktora
Zkušený a odborný instruktor dokáže posoudit Váš správný postoj při cvičení Tai Chi a tím předejít velmi vážným zdravotním problémům. Špatné postoje a nepřesné provádění cviků může způsobit nejen bolesti zad, krční páteře a kloubů, ale i další nepříjemné vedlejší účinky.
Tai Chi je zde od toho, abychom si tělo šetřili, a ne abychom si ničili záda, kolena, kyčle apod.

Tai Chi lze začít cvičit v každém věku
Bolesti zad nás provázejí čím dále častěji s přibývajícím věkem. Netřeba užívat různé léky na bolest, stačí provádět účinná cvičení. Tai Chi obsahuje poměrně snadné a pomalé pohyby, které zvládne takřka každý. Složitě vypadající cviky, které se začínají cvičit od nejjednodušších forem postupně až po složitější, se díky tréninku snadno naučí a zdokonalí.
 

inzerce
Etue.cz - kožené etue a peněženky
www.etue.cz


Tai Chi lze začít cvičit v každém věku
Bolesti zad nás provázejí čím dále častěji s přibývajícím věkem. Netřeba užívat různé léky na bolest, stačí provádět účinná cvičení. Tai Chi obsahuje poměrně snadné a pomalé pohyby, které zvládne takřka každý. Složitě vypadající cviky, které se začínají cvičit od nejjednodušších forem postupně až po složitější, se díky tréninku snadno naučí a zdokonalí.

Bojové umění?
Jedná se sice o bojové umění, ale každý si může vybrat, jak chce Tai Chi cvičit. Buď jako velmi účinnou formu sebeobrany nebo jako cvičení pro zdravý a dlouhý život, nebo třeba jenom jako dočasné cviky na bolesti zad, hlavy, kloubů či jiné zdravotní problémy.

Tai Chi podle knih a videa
Rozhodně nedoporučuji učit se Ta Chi podle videa. Video by mělo sloužit pouze jako opakování naučené látky od instruktora. Tai Chi Chuan se podle videa či knihy nedá učit už vůbec, je potřeba spousta cvičení ve dvojicích.

Kolektivní síla
Cvičit sám doma je samozřejmě dobré, ale je třeba cvičit ve skupině, která je správně naladěna. Z mé zkušenosti vím, že při individuálním cvičení se necvičí tak dobře, jako ve skupině, a to z mnoha důvodů. Tím nejhlavnějším je relativně snadné svévolné odvedení pozornosti. Aniž by člověk chtěl, najednou zjistí, že myslí na něco jiného a cvičení je v háji. Ve skupině se to nestává, díky tzv. skupinové síle. Navíc bývá Tai Chi skupina velmi dobrým kolektivem přátel, které já osobně vždy velmi rád vidím.

Vědecké poznatky
Čím dál častěji vědci docházejí k názorům, že Tai-Chi dokáže někdy až neuvěřitelně blahodárně působit na lidský organismus. Objedvují se dokonce i odborné zprávy, které doporučuji cvičit Tai Chi místo očkování, například proti chřipce. No uvidíme, jak se tento směr bude dál vyvíjet :-)

inzerce
Etue.cz - kožené etue a peněženky
www.etue.cz