Tai Chi jako Meditace a relaxace

Tai Chi cvičí lidé po celém světe. Toto cvičení je dokonalým prostředkem pro dobití vyčerpané energie, má úžasný vliv na uzdravování těla a při pravidelném cvičení se člověk cítí každým dnem lépe a lépe. Jsou případy, kdy zdánlivě nevyléčitelná onemocnění či úrazy, vyléčilo či znatelně zmírnilo právě Tai Chi.
Tai Chi se cvičí jak individuálně, tak i skupinově. Záleží na člověku, čemu dá přednost, ale také na aktuálním stavu nálad a pocitů. Já třeba jeden den potřebuji být při cvičení sám a druhý den zase potřebuji cvičit s kolektivem.
Tai Chi není jenom nějaké jedno cvičení, ale je spousta stylů a způsobů jak cvičit. Stejně tak je pro toto slovo z čínštiny do angličtiny a do češtiny několik přepisů.

Stresy způsobují většinu problémů nejen na fyzické rovině, ale i na mentální rovině, nefyzické.
Jedinou rozumnou možností, jak se stresu zbavit, je relaxace. I to je ale bohužel jen dočasný stav. Díky meditacím se člověk nejen že zbaví stresů, ale dokáže i stresu předcházet.
 

inzerce
Etue.cz - kožené etue a peněženky
www.etue.cz


Meditace
O meditacích toho na webu najdete mnoho. Ne každý má ale jasnou představu o tom, co to meditace vlastně je. Ideální meditační stav znamená, že člověk je ve stavu, kdy nemá absolutně žádné myšlenky. Vzhledem k tomu, že je to pro drtivou většinu lidí (skoro 100%) naprosto nemožné, existují návody, které doporučují myslet na jedinou věc, na nic jiného, a to pokud možno slastně příjemného. Problém je většinou v tom, že po několika sekundách meditace se čověku začnou množit myšlenky a odvádět meditující mysl jinam. Proto někteří učitelé doporučují při meditaci myslet na něco extrémně odporného, například na mrtvolu, kterou prolézají červy. Je to tak nechutné, že to skutečně funguje, že nemyslíte na nic jiného. Zde si ale dovolím těmto učitelům odporovat, protože při takovéto meditaci sice člověk myslí na jedinou věc, ale má to vedlejší nepříznivé efekty, jako například zrychlení tepu srdce, zvýšení frekvencí mozku, a tedy z meditativního stavu se člověk dostane do stavu bdělého, i když má třeba zavřené oči.

Meditace - návod
Nabízím zde návod, který je jednoduchý a zvládne jej každý záčátečník:
Lehněte si pohodlně na postel, nebo se pohodlně posaďte. Při sezení je důležité mít hlavu vzpřímenou. Za zavřenými víčky trošku zvedněte oči, takhle se mysl lépe uklidní. Myslete na to, jak se postupně celé tělo uvolňuje. Nejdřív uvolněte svaly a kůži na hlavě, pak jděte níž ke krku, a stále níž až uvolníte celé nohy. Budete překvapeni, jak jste byli celí ztuhlí!  Teď si to zopakujte zase od hlavy až k patě, budete se divit, že je to zase ztuhlé! Bude vám trvat několik dní až několik měsíců, a to při denním cvičení, než při úplném uvolnění vaše svaly zůstanou všechny uvolněné, aniž by se sami bez dovolení napínali. Je docela pravděpodobné, že po několika minutách takovéto meditace usnete, což je v pořádku. Proto tohle cvičení doporučuji provádět ráno po porobuzení, kdy je nejmenší pravděpodobnost, že usnete. Večer je to sice výborné cvičení na rychlé a spolehlivé usnutí, ale techniku pro meditaci nedoporučuji používat pro usínání. Časem, když už nebudete takto nechtěně usínat, ale cvičením vydržíte, zažijete neuvěřitelné věci, o kterých se Vám do teď ani nesnilo!
Uvolněné tělo je předpokladem pro správnou meditaci. Když je tělo ztuhlé, tak je meditování většinou k ničemu, ale na to je právě výborné Tai Chi. Při cvičení Tai Chi se totiž tělo uvolňuje rychleji a lépe si na uvolnění zvyká.

Skupinová meditace
Někdy je lepší meditovat ve skupině. Když je člověk sám, chybí mu tzv. skupinová síla. Lidé, kteří se scházejí za účelem společných meditací, vytvářejí zvláštní pohodovou atmosféru. Jedinci se v takovéto skupině medituje lépe a jednodušeji a je lépe chráněn před nechtěným vystoupením z meditativní hladiny do bdělého stavu.