Bolesti zad

Bolesti zad mohou být způsobeny mnoha různými příčinami. Asi nejčastější z nich je nesprávné držení těla. Příčinou jsou ploché nohy, nezdravá obuv, nesprávné zatěžování kyčelních a bederních kloubů, zeslabené svaly v celé oblasti zad, sedavé zaměstnání, nebo naopak dlouhé stání, nošení těžkých břemen, nefyziologická zakřivení páteře, jako skolióza a mnohé další To vše způsobuje nesprávné zatěžování páteře a tím i bolesti zad.
Bolesti zad může způsobovat také stres. Hned vyvstává otázka, jak stres může ovlivňovat správné držení těla, nebo způsobit bolesti zad? V každé stresové situaci se tělo připravuje na tzv. útěk nebo útok, jsou to situace, kdy je potřeba mobilizovat veškerou energii, svaly a smysly a připravit se na akci. V ten moment musí svaly reagovat okamžitě. Proto se zvýší svalové napětí a svaly jsou v pohotovosti. To nám zachrání život, pokud je to potřeba. Ale pokud se tyto situace neustále opakují a přetrvávají, některé svaly prostě, samozřejmě velmi zjednodušeně, zůstanou v pohotovosti a vlastně „ztuhnou“a tím způsobí bolest, kterou zná většina z nás, a kterou neumíme bez pomoci odstranit.
 

inzerce
Etue.cz - kožené etue a peněženky
www.etue.cz


A co s tím vším má společného Tai Chi?
Pomocí úvodních cviků a následného cvičení formy, samozřejmě za předpokladu správného postoje, chůze, rozložení váhy a uvolnění, to vše Vás musí naučit Váš instruktor Tai Chi, pomáhá toto cvičení nejdřív napravit nesprávné držení těla a postupem času také uvolňovat bloky svalů.
Člověk cvičící Tai Chi se na začátku naučí správně stát, správně se pohybovat a zatěžovat správné partie svalů při pohybu a nikoliv klouby, které se nesprávným zatěžováním ničí a to se projeví nejdříve bolestí a následně poškozením kloubu různé intenzity. Nejvíce zatěžovaným kloubem na celém těle je právě koleno, které nejvíce trpí, když se nesprávně zatěžuje. Je to vlastně logické. Celá váha člověka spočívá právě na kolenou. To je dáno anatomickým uspořádáním. Jakmile se špatně zatěžuje koleno, dochází k jeho velmi rychlému opotřebování. Bolest v koleni způsobí snahu ulevovat postiženému kloubu nesprávným postojem, či chůzí a jsme zpět zase u zad.
Pak také jemně, dalo by se říci, jako vedlejší efekt cvičení, dochází k posilování všech oslabených partií.
Díky tomu, že Tai Chi vyžaduje ze začátku plnou soustředěnost na to, co děláme a v pokročilejších fázích přichází ta kýžená relaxace v pohybu, odbouráváme i stres. Dochází také k uvolňování endorfinů, „hormonů dobré nálady“ a to vše nám pak pomáhá se také vyrovnávat lépe se stresem běžných každodenních starostí.